22 Aralık 2012 Cumartesi

İSTANBUL'DA KIŞ ve ÇAYLI KEK :)

İstanbul' a sonunda kış geldi.. Hava buz gibi.. Eskiler kar yağdı mı hava yumuşar der ama bu sefer yanıldılar:) Lisedeyken bir öğretmenimiz 'İstanbul'da yollara bir kova su dökün hayat felç olur.' derdi.. Öğretmenim bir kez daha haklı çıktı.. Perşembe günü yağan karla yollar buzlandı.. Trafik durdu.. Biz okulda mahsur kaldık.. Okulun önünden bırakın arabayı kuş geçmez oldu :) Uzun bir bekleyişten sonra canım kocacım gelip beni ve arkadaşlarımı okuldan aldı..Yani bizi KURTARDI :) Okulumuzun penceresinden görünen görüntü şöyleydi :
 
 
E tabi hal böyle olunca cuma günü okullar tatildi..Ve ben de çok üzüldüm:) Bu karlı, soğuk günde en iyi ne gider diye düşününce sıcacık bir çay ve tarçın kokulu sıcak bir kek süper olur gibime geldi:) Sevgili görümceciğim Kübra'nın eşi Berkan' ın getirdiği kek kalıbını ne zamandır kullanmaya fırsat bulamamıştım.. İşte tam zamanıydı :) Teşekkürler Berkan..Kalıp süper..Bayıldım..
 
Çaylı kek benim çok sevdiğim ama çok sık yapmadığım bir kekdir. Tarifi Emine Beder'e ait. Bu soğuk günlere yakışan bir tat ...
 
 
 
Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı demli çay
3 su bardağı un
2 çorba kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu

Üzeri için: pudra şekeri
 
Yapılışı:
Yumurta ve şeker beyazlaşıp köpürene kadar iyice çırpılır. Sıvı yağ ve demli çay da eklenip 1-2 dakika daha çırpılır.  Ayrı bir yerde kalan kuru malzemeler elenerek karıştırılır. Elenen kuru malzemeler sıvılara katılır. Yağlanmış kek kalıbına dökülür. 175 derecede 35-40 dakika pişirilir. Piştikten sonra soğuyan kekin üzerine arzuya göre pudra şekeri elenir.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder